Kassesystem integreret med Business Central

flexpos kasseapparat video

Microsoft Dynamics 365 Business Central kasseapparat - FlexPOS

Dynamics 365 Business Central kasseapparatet henvender sig til de virksomheder der benytter sig af regnskabsprogrammet Microsoft Dynamics 365 Business Central, og samtidig ønsker et FlexPOS kasseapparat. Kasseløsningen sparer vores kunder for en række omkostninger, og ikke mindst værdifuld tid. Dette gøres ved automatiseringen af mange manuelle processor, med vores integration.

Benytter I jer af både online- og fysisk handel, kan vi ligeledes håndtere integration til jeres webshop. I dette setup kan vi rådgive til hvilken løsning og workflow der ville passe jer bedst. Du kan frit vælge hvor du vil placere lageret. De fleste vælger Business central som værende master for lager og produkter.

Vi har i dag flere end 600 FlexPOS kunder der kører på vores kasseløsning med integrationer til regnskabsprogram samt webshops.

Hvorfor overhovedet have integration til Business central?

FlexPOS-kasseapparat med Business central henter selv alle varer, varegrupper, priser, stregkoder og kunder - helt automatisk - fra Business Central og ned på kasseapparatet - klar til brug. Efterfølgende sendes salgstal automatisk over i Business Central.

Hvordan sparer jeg tid og penge?

Ved at samle dine stamdata i et system - Business Central, som så integreres med FlexPOS kasseløsningen, opnår du tidsbesparelser i forhold til kun at have et system der skal opdateres og vedligeholdes. Derudover sendes finans inklusiv kassekladde fra FlexPOS kasseapparat over til Business Central hver dag, når kassen lukkes ned. Her kan vi sætte op hvilke konti der skal berøres i jeres kontoplan, og kan ligeledes hvis ønsket, sætte den til at bogfører kassekladden automatisk. Dette spare tid, og en eventuel omkostning til revisor/bogholder.

Hvilke data synkroniseres fra Business central til FlexPOS-kasseapparatet?

Vores kasseapparat modtager følgende data fra Business Central
Produktinfo: Produktnr, Navn, Salgspris, Vejl. Pris, Kostpris, Stregkode, Varegruppe, Adgang.
Kundeinfo (Til kreditsalg på kassen): Kundenr, Navn, Gruppe, CVR, Adresse, Postnr, By, Tlf, Momskode

Hvilke ting synkroniseres fra FlexPOS-kasseapparatet til Business central?

Ved slutningen af dagen, når butikken lukker, skal kassen gøres op og danne en dagsopgørelse. På baggrund af dagsopgørelsen dannes der X antal poster i kassekladen i Business Central.

Opsætningen af Business Central integrationen?

Vi hjælper jer med opsætningen af hele integrationen, sammen med vores samarbejdspartner Ecodel. Vi hos iAdvice står for selve FlexPOS kasseløsningen, og Ecodel leverer og supporterer selve Business Central integrationen. Ecodel kan ligeledes være behjælpelige med eventuelle opdateringer af jeres Business Central, til en nyere version. Ligeledes kan de hjælpe med en flytning af data fra C5 eller e-conomic til Business Central. Sammen sikrer vi os at integrationen fungerer 100 %, og gennemtester scenarier sammen med jer. På leveringsdagen for jeres kassesystem sender vi en leveranceansvarlig ud, som dels underviser jer i brugen af kasseapparatet, og dels fremviser samspillet med jeres Business central.

Hvad med integration til både Business Central og min webshop?

Dynamics Business Central kan ligeledes integreres med eventuel webshop. Løsningen tager udgangspunkt i hvor lageret er placeret, hvilket ofte er i Dynamics Business Central. Det er dertil muligt at lave vareoprettelse i webshoppen som synkronisere og opretter stamdata i Dynamics Business Central, hvor man lægger lagerantal på som afslutning. Dynamics Business Central kan pt. integreres med Magento version 1 og 2.
Benytter du en anden webshop kontakt os for nærmere information

FlexPOS Funktioner der er understøttet sammen med integrationen til Dynamics Business Central

  • Omsætningsposter fra kassen indlæses pr dagsopgørelse (Så dagsopgørelses kvittering kan bruges som bilag)
  • Mulighed for at kontere omsætning på flere omsætningskonti
  • Mulighed for at kontere kortbetalinger på flere Finanskonti ved brug af integreret betalingsterminal
  • Mulighed for at kontere Mobilepay betalinger på egen Finanskonto ved brug af integreret Mobilepay POS
  • Mulighed for at kører med flere afdelinger / butikker der har hver deres Dynamics Business Central konto
  • Mulighed for dimensionskoder (Fungerer som standard i Dynamics Business Central
  • Let opsætning

Workflows illustrationer

Forklaring på Workflow 1

Workflow 1 er den direkte integration med Business Central. Her kobles kasseapparat sammen med Business Central. Stamdata oprettes & vedligeholdes i Business central, og synkroniseres efterfølgende med FlexPOS kasseapparatet.
Når i gør kassen op, laver i blot en dagsopgørelse, som sendes direkte over i Dynamics Business Central til kontrol og bogføring.

nav workflow1

Forklaring på Workflow 2

Workflow 2 er for dem der ønsker en samlet løsning med både Business Central og webshop. Oftest vil vi placere lageret i Business Central, for bedst mulig datagrundlag. Produkter og stamdata kan ligeledes opretets & vedligeholdes i Business Central. Integrationen benytter så Business Central lageret i webshoppen, som webshopsalgene trækker på. På denne måde slipper man for at sælge samme varer 2 gange (henholdsvis webshop og fysisk butik) på samme tid. Ligeledes sendes alle produkter/priser fra Business Central direkte til webshoppen.

Alternativt kan integrationen sættes op, således at man opretter produkterne på webshoppen, men ligger lageret på i Business Central. Kontakt gerne en af vores sælgere for behovsafdækning og gratis sparring i forhold til dette.


Når kasseapparatet gøres op, laves en dagsopgørelse, som sendes direkte over i Business Central, hvor den ligger klar til videre bogføring.

nav workflow2