Oversigt over funktioner
i Visma.net
Hvad får du med i din Visma.net løsning?
Herunder kan du se en liste med nogle af Visma.net's nøglefunktioner. I standard pakken af Visma.net er Visma.net Financials inkluderet, hvilket giver dig adgang til en samling af avancerede værktøjer indenfor bogføring. Financials er fuldt ud automatiseret, hvilket betyder færre fejl og et mere korrekt regnskab, samtidigt med at jeres medarbejdere kan bruge tiden på andre opgaver.
I funktionslisten nedenfor kan du se de vigtigste funktioner du får med Financials. Du kan også læse mere om Visma.net via linket nedenfor.
Læs mere om Visma.netNedenfor kan du også se hvilke funktioner du får med Visma.net's Logistik modul. Som standard i modulet får du en masse funktioner som giver dig et fuldt overblik over bla.a. køb, salg, lager og rapporteringer. Nogle af de mere avancerede funktioner, vil kun være tilgængeligt med Warehouse & Replenishment modulet , som er et specielt designet modul til virksomheder med flere fysiske lagre, sæsonbestemte indkøbsforslag og kontinuerlig lageroptælling.
Din Visma.net løsning kan skræddersyes på mange måder og du kan se mere om priser, moduler og tilkøb på vores side med Visma.net priser.
Se priser på Visma.net
Visma.net Financials:
I standardpakken til Visma.net medfølger 1 regnskab. Ønskes flere kan de tilkøbes.
I standardpakken til Visma.net medfølger 1 komplet bruger. Ønskes flere kan de tilkøbes.
Håndter både indgående og udgående fakturaer direkte i Visma.net ERP
Med godkendelsesfunktionen Visma.net Approval kan du nemt godkende eller afvise fakturaer fra mobil, tablet eller PC.
Læs mere om Approval.
AutoInvoice er en indbygget faktureringsmaskine i Visma.net ERP, som håndterer alle virksomhedens indgående og udgående fakturaer uanset format.
Læs mere om AutoInvoice.
AutoInvoice håndterer alle virksomhedens udgående fakturaer.
AutoInvoice gør fakturahåndteringen automatisk uanset om formatet er elektronisk, PDF eller post.
Bankintegrationen kører automatisk og sikrer, at ERP-systemet altid opdateres med ind- og udbetalinger.
Læs mere om AutoPay.
Få alle nøgletal på ét sted, så du har et fuldt overblik over din virksomheds udvikling og status til enhver tid.
Løsningen giver dig fuld integreret og finansiel rapporterings- og analysefunktionalitet. Alle associerede virksomheder og dattervirksomheder samles i ét centralt system.
Træf de bedste beslutninger baseret på realtidsdata fra alle koncernens virksomheder. Sammenlign og analysér tendenser på tværs af virksomhedens struktur.
Automatiser din faktura- og bankhåndtering og godkendelsesproces, så du kan frigive dyrebar tid.
Visma.net Logistik:
Salg
Standard
Avanceret
Reducerer tid og omkostninger ved at optimere tilbuds/ordreprocessen
Enkel administration af pris- og rabatstruktur. Mulighed for mængderabat, rabatter pr. vare, varegrupper mm.
Færdiggør store mængder forsendelser med forud definerede leveranceinformationer pr. produkt og kunde. Emballagetype, labelgenerering, samlet ordrebekræftelse ved delleverancer mm.
Få advarsler før salgsordren afsluttes, hvis den mak-simale kreditgrænse overskrides. Ordrer, der sættes på hold på grund af oversteget kreditgrænse frigives automatisk, når udestående fordringer er betalt.
Mulighed for delvis levering, opdeling af salgsordre på tværs af flere leverancer samt fuldt overblik over den leverede salgsordre.
Mulighed for modtagelse af returvarer. RMA-ordrer kan håndteres med kreditering eller ombyttes til erstat-ningsvarer. Hver transaktion markeres med årsagskode, der knyttes til regnskabet, konti og rapportering.
Mulighed for manuel håndtering af fragt.
Send elektronisk faktura/kreditnota i forskellige formater.
Optimerer leverancer ved at udskrive/sende pluklister og pakkelister for flere leverancer på samme tid. Mulighed for at automatisere processen.
Få fuld kontrol ved at allokere og reservere lagervarer til salgsordrer.
Mulighed for at samle flere bestillinger fra én kunde på én faktura.
Hver transaktion og vare kan markeres med årsags- kode, der er knyttet til regnskabet, konti og rapportering.
Opret eller rediger eksisterende ordretyper. Mulighed for at koble leveringsplaner og økonomimodel.
Indkøb
Standard
Avanceret
Reducér tid og omkostninger ved at optimere indkøbsprocessen.
Oprettelse af indkøbsordre baseret på salgsordre.
Mulighed for levering af indkøb direkte til kundens lokation.
Inkluderer fragt, forsikringer, told og andre gebyrer forbundet med et indkøb, med mulighed for at fordele det over flere varer ved hjælp af brugerdefineret allokeringsmetode.
Fuld sporing på indkøbet der er modtaget. Indkøb kan modtages helt, delvist eller samlet.
Enkel administration af pris- og rabatstruktur. Support til mængderabat, rabatter pr. vare, varegrupper mm.
Generer indkøbsordrer baseret på lagerbeholdning og min./max. parametre.
Generer indkøbsordrer baseret på lagerbeholdning og genopfyldningsalgoritmer, som f.eks. gennemsnitlig omsætningshastighed og prognoser for sæsonudsving.
Lager
Standard
Avanceret
1 standardlager. Lageret kan have flere lagerlokationer og placeringer.
Mulighed for flere værdiansættelsesmetoder til lageret. Beregning af standardomkostninger, gennemsnitlige omkostninger, FIFO og specifik pris på varelager.
Hver transaktion og varelinje kan markeres med år-sagskode, der er koblet til regnskabet, konti og rapporter.
Opret flere lagerlokationer hvor lagervarer kan placeres. Hver lokation/placering kan konfigureres i henhold til inkludering i tilgængelighedsberegning, tilladelse for salg og modtagelse mm.
Overfør lagervarer mellem lokationer med mulighed for årsagskoder, der er knyttet til regnskab og rapportering.
Rutine for vareoptælling med registrering og rapporte-ring. Optælling og opdatering med mulighed for år-sagskoder, der er knyttet til regnskab og rapportering.
Opret og vedligehold forskellige måleenheder pr. lagervare.
Mulighed for at registrere vareartikler med alternative varenavne. Support til brug af stregkoder til registrering af vareartikler.
Opret og vedligehold attributter til varegrupper.
Opret og vedligehold salgskategorier til gruppering af varer i forhold til vareprofiler, som kan knyttes til bog-føringskategorier, moms- og afgiftskoder, måleenheder mm.
Mulighed for indsamling af oplysninger og statistikker om varehandel mellem EU-lande.
Fuld sporing af varer med parti- eller serienummer. Parti- og serienumre kan tildeles eller oprettes manuelt ved varemodtagelse, salg eller montering af varen, med support for udløbsdato for at minimere tab af udgåede varer.
Monter lagervarer eller ikke-lagerførte varer til salgbare pakker.
Opret og vedligehold flere lagersteder med egne lager-værdier, vareallokeringer og vareomkostninger. Med understøttelse af varetilgange til standardlager og auto-matisk allokering af varer til lokale varelagre.
Overfør lagervarer mellem lokationer og fysiske lager-steder med mulighed for årsagskoder med relation til regnskabs- og rapporteringsrapporter.
Optimer vareoptælling, og oprethold fuld kontrol over lageret med hyppigere opdaterede og noterede numre.
Rapportering
Standard
Avanceret
Lagersaldo, lagerværdi, varer i transit mm.
Salgsordresammendrag, leveringssammendrag, ordre-journal mm.
Indkøbsordreoversigt, varetilgangsoversigt, periodisering af varemodtagelse, oversigt mm.
Mulighed for at eksportere til Excel for deling eller videre analyse.
Eksporter til PDF for e-mailudsendelse.
Understøttelse af redigering af formularer med Rap-portdesigner (gælder for udgående faktura, rykkere og debitorsaldo)
Avanceret financiel rapportering.
Rapportering forespørgsler
Standard
Avanceret
Skærmrapport: lageroversigt, lagertransaktionshistorik, lagertransaktioner pr. konto mm.
Skærmrapporter: oversigt over salgsordre, salg pr. vare og salgsinformation.
Skærmrapporter: liste over indkøbsordrer og indkøb pr. vare.
Rediger kolonner, og hvordan du vil fremstille skærm-rapporten.
Mulighed for at oprette enkle dashboard visninger base-ret på brugerdefinerede skærmrapporter (forespørgsler)
Understøttelse af drill-down til bilag.
Mulighed for at oprette dine egne forespørgsler til brug i pivotrapporter.
Automatisk flow/arbejdsgang
Standard
Avanceret
Mulighed for at bruge Rapportdesigner til at oprette dine egne rapporter eller redigere eksisterende standardrap-porter.
Opret dine egne skærmrapporter med Pivot-understøttelse.
Opret egne automatiseringsplaner for en lang række manuelle processer.
Mulighed for at oprette brugerdefinerede intervaller for importscenarie.
System
Standard
Avanceret
Mulighed for import og eksport af data.
Brugerindstillinger for rolle og rettigheder og admini-stration af tjenester pr. bruger og pr. brugergruppe.